Kto, po co i dla kogo tworzy krótkometrażowe filmy? Jaka jest rola reżysera, producenta, dystrybutora i agenta? Jak dotrzeć z krótkim filmem do widza? Czy krótki metraż to jedynie zabawa czy poważny wstęp do kariery?
Debata „Krótkie, ale w cenie” zainicjujowała dyskusję próbującą odpowiedzieć na pytanie kogo i dlaczego interesują krótkometrażowe filmy. Problem omówiono podczas Międzynarodowego Forum Niezależnych Filmów Fabularnych CINEMAFORUM w Warszawie, uwzględniając perspektywę Stanów Zjednoczonych, Europy i Polski.
W debacie wzięli udział:
Zofia Horszczaruk (specjalista ds. sprzedaży filmów krótkometrażowych), Paweł Wieszczeciński (założyciel, dyrektor programowy Kinoscope.org), dr Kuba Mikurda (krytyk, tłumacz, redaktor, teoretyk filmu) Jordan Mattos (dyrektor ds. dystrybucji Kinoscope.org). Debatę poprowadził Marcin Radomski (dziennikarz filmowy, koordynator programowy CINEMAFORUM).
Debata „Krótkie, ale w cenie” cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród młodego pokolenia twórców filmowych oraz dystrubutorów i producentów. Wiele z poruszonych wątków zachęcało do szczegółowego rozwinięcia, które nie było możliwe w trakcie jednej debaty. Tak narodził się pomysł opracowania rozbudowanego programu szkoleń dotyczących eksportu polskiego przemysłu filmowego, ze szczególnym uwzględnieniem budowania międzynarodowej rozpoznawalności początkujących twórców.